Powrót do Rok 2010

Tom VII

„Studia Katechetyczne”, tom 7, Warszawa 2010.

PDF

 

 

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI:

Wykaz skrótów
Wprowadzenie
Ks. Ryszard Czekalski – „Studia Katechetyczne” w latach 1979-1987

NAUCZANIE RELIGII KATOLICKIEJ W SZKOŁACH EUROPY
Ks. Roman Murawski SDB – Rys historyczny lekcji religii katolickiej w Europie
Ks. Piotr Tomasik – Nauczanie religii w szkołach publicznych w Europie
Ks. Kazimierz Misiaszek SDB – Włoski model nauczania religii katolickiej
Ks. Radosław Chałupniak – Niemiecki model nauczania religii katolickiej

POLSKI MODEL NAUCZANIA RELIGII KATOLICKIEJ
Ks. Ryszard Czekalski – Rys historyczny lekcji religii katolickiej w Polsce
Ks. Piotr Tomasik – Nauczanie religii katolickiej w strukturze polskiej szkoły
Ks. Stanisław Dziekoński – Wychowanie jako zadanie szkolnej lekcji religii katolickiej
Elżbieta Dziwosz – Nauczanie jako zadanie szkolnej lekcji religii katolickiej
Ks. Rafał Bednarczyk – Wtajemniczenie jako zadanie szkolnej lekcji religii katolickiej
Ks. Andrzej Offmański – Ewangelizacja jako zadanie szkolnej lekcji religii katolickiej

NAUCZYCIEL RELIGII KATOLICKIEJ
Ks. Robert Szewczyk – Osobowość nauczyciela religii
Ks. Jan Szpet – Formacja nauczycieli religii katolickiej w Europie
Ks. Tadeusz Panuś – Formacja nauczycieli religii katolickiej w Polsce
Ks. Piotr Tomasik – Formacja kleryków do pracy nauczycieli religii
Ks. Radosław Mazur – Zadania nauczyciela religii katolickiej na terenie szkoły
Notki o autorach